Wednesday, March 13, 2013

le BD

Tintirin-Tintin

40% oma prantsuse ajaloo kursuse hindest sain täna kätte. Ma ei arva, et minu etteaste väga hästi läks, sest närv tuli ikka sisse. Mitmes kohas pidin oma sõnu parandama ja lõpuks parandas Caroline ise mul ühte nime. aga vähemalt on tehtud ja rohkem ei pea sellepärast muretsema. Küll tulevad uued asjad.
Anna teatas täna, et muutis Belgia kultuuri eksamit. Varem oli vist Clotilde'i süsteem seal, et suulise osana tuli teha 45 minutiline ettekanne. Huh! et see ära muudeti. Õnneks ma ei teadnud sellest ka varem, seega ei saanud ette närvis olla. 45 min oleks ikka jube palju üksinda rääkida. Tänane 25 minutit kahe peale oli täiesti piisav.
Suulise osana tuleb meil talle teha nii 10 min privaatne "ettekanne" mingil teemal. Ehk siis mingi küsimustele vatamine või arutlemine mingil teemal. Kirjalik osa on koomiksi (le bande dessiné = le BD) analüüs.
Jah, Belgia ühiskond ja kultuur on lihtne aine seekord ning mulle meeldivad väga Tintin'i koomiksid, kuid minu tähtsate kooliasjade tabel on selline nüüd: bakatöö ja akaeemiline kirjutamine, kirjalik-suuline eneseväljendus, ajalugu, tõlkimine (that's a shame, et see nii kaugel on)...tükk maad tühja maad...katalaani keel ja see poolakt, mida eile maalima hakkasime.
Täna võtsin siis aega ja lugesin natuke ühte Tintini juttu, mida juba eile natuke alustasin. Meil on terve pikk nimekiri teoseid, mida tuleks lugeda. Need on nii vahvad ja põnevad...on ju lihtsalt supper, kui koolitöö tegemine on tore ja lõbus :) Aga ometi ei viitsi või leian midagi tähtsamat teha. Samas ilma lugemata ei pruugi see eksam sugugi tore ja lõbus olla.

Tintin&co (helesinises keskel on peaegelane)
Minu isiklik lemmik on kapten Haddock (vasakul, päris äratuntav). Nagu me eelmisel nädalal rääkisime, siis endise meremehe ja napsilembese koleerikuna on tal päris kirev sõnavara. Kuna aga Tintin on mõeldud nii täiskasvanutele kui ka lastele, siis ei saa seal "les gros mots" (roppusi) kasutada. Nii, et kui kapten vihastab, siis karjub ta kas väljamõeldud sõnu või selliseid, mille puhul saab küll aru, et need on solvavad (bandiit, imbetsill, piraat, ketser, tuhvel), kuid samas ei ole ju ka... Mina igatahes kavatsen küll kedagi kunagi "ektoplasmaks", "brontosauruseks" või "güroskoobiks" sõimata.



No comments:

Post a Comment