Monday, May 20, 2013

Just minu tüüpi ajalugu

Mul on reedel ajaloo eksam. Seega peaksin õppima ka ajalugu ja ma tõesti õpingi. Juba teist päeva loen põhjalikult ühte rasket raamatut, jätan meelde nimesid ja aastaarve, viin kokku erinevaid sündmusi ja ideid. Paraku see, mida ma loen ja õpin on sellist sorti ajalugu:





Vähemalt on ajalugu.

Mõtlesin, et peaks püüdma jätta erinevaid poliitilisi sündmusi meelde seoses moemaailmas toimuvaga, kui muidu ei saa. Näiteks, et Napoleon III ja tema naise Eugénie ajal sai alguse haute couture, mida arendas ka Worthi moemaja. Samas oli Napoleon III ajal Prantsusmaal teise keisririigi aeg. Kasutusel oli franc, mis oli käibele võetud juba 1799 (pärast majanduskriisi) ning ees ootas sanitaar-majanduslik kriis 1868-1900 koos Ühendriikidest tulnud bakteriga, kes veiniistandusi hävitas.

Tegelikult meeldib mulle väga ajalugu, aga mitte kõik teemad. Antiikajalugu on väga huvitav, igasuguseid naistega seotud teemad, sotsiaalsed teemad. Paraku meie õpime põhiliselt poliitikat ja sõdu (igasuguseid kriise). Ma usun, et tegelikult oleks võimalik ka need põnevaks muuta, kui neid osata õigesti esitada. Keskkooli ajalootunnid olid kindlasti põnevamad kui praegused.

See moeajaloo raamat tekitab minus väga suure soovi ise meisterdada ja teha. Eile õhtul tegingi ühed teksad lühikseks, kuid minu jalas need ikka kenad välja ei näe. Peaks siiski seelikute ja kleitide juurde jääma.

Mõni pilt veel, mis näitab minu kondilisust (leidsin ka pilte 2011-2012 aasta sügisest ja kevadest, olin tõesti priskem, aga seda ei näita):



No comments:

Post a Comment