Thursday, May 2, 2013

Internetist

Plaanisin tegelikult näidata pilte oma uutest re-disani töödest, kuid juhtusin just nägema ühte videot ja lugema artiklit ameerikalsest Paulist, kes loobus terveks aastaks internetist.
Ma ei hakka seda ümber jutustama, link on siin:

http://www.theverge.com/2013/5/1/4279674/im-still-here-back-online-after-a-year-without-the-internet?fb_action_ids=10201189004791044&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map={%2210201189004791044%22%3A521339817924332}&action_type_map={%2210201189004791044%22%3A%22og.likes%22}&action_ref_map=[]

Tegelikult olen ise mõelnud sama asja peale või vähemalt internetikasutamise vähendamise peale. Minu päev algab 98% juhtudest sellega, et panen arvuti tööle. Ma ei vaata eriti telekat, kuid arvuti töötab kogu aeg. Ma ei ole usin Facebooki kasutaja, pigem teen seda passiivselt. Olen kogu aeg online, kuid ma ei jaga, ei laigi, et kommenteeri. Ja alati ma ka ei räägi inimestega, kes minuga räägivad. Miks ma siis seal üldse online olen?
Ma olen mõelnud, et kui raske oleks praegusel ajal näiteks ülikoolis, kui ei kasutaks interneti..veel hullem, kui ei kasutaks arvutit. See poleks võimatu, kuid kindlasti päris raske. Kõik asjad laetakse ju netti üles, infot on väga lihtne kätte saada, trükkimine käib kiiremini kui kirjutamine. Mul on üks õppejõud, kes tahab saada kodutööd prinditult, juba see on tüütu.
Kuna ma ei ole internetis suhtleja, siis ma ei saa seda süüdistada oma eraeluprobleemides. Ma püüan ikka võimalikult palju oma sõbrannageda päriselt kohtuda. Tegelikult isegi väldin nedega netis suhtlemist, kui just väga vaja midagi öelda pole. Aga tõsi on see, et ma eelistan väljas käimise asemel arvutist sarju vaadata. Selle tõttu on mul ka ehk jäänud mõned raamatud pooleli. Sarja jälgida on kergem kui lugeda.
Praegu on mul muidugi ka lõputöö ning aega vähe. Ma ei hakka süüdistama internetti asjades, mida ma pole jõudnud teha. Praegu jääb see kooli taha.
Üks mu sõbranna loobus Facebookist ning tema elu on täiesti normaalne. Ma pole küll kuulnud, et ta tunneks sellest puudust. Ma veel võtan hoogu.
Sõidan nädalavahetusel Võrru, et saada mingit vaheldust oma igapäeva rutiini. Praegu on mul plaan, et võtan kaasa koolitöö, mis on paberil..ehk siis mida ei pea netis tegema. Püüan kokku saada sealsete sõpradega. Võtan küll arvuti kaasa...nii igaks juhuks, kuid püüan suhelda vanematega rohkem.
Kuna mu lõputöö hakkab valmima ja ma just ei PEA täna sellega tegelema, siis tegin plaani, et kui peale 18 koolist jõuan, proovin mõne oma maali ära lõpetada ning "Kääbikud" üle pika aja lugeda. Ja praegu, enne kooli, lähen jooksma. Jah, plaanid on head. Ma loodan, et suudan neid järgida ka. :)

No comments:

Post a Comment