Friday, April 3, 2015

Hakab kohale jõudma

Üleeile saabus mulle meilile pikk kiri jutuga, mida nüüd edasi tuleb teha seoses Prantsusmaale minekuga. Alles pärast kolmandat lugemist sain midagi aru (kiri oli ikka eesti keeles ja TÜ oma). Mul lihtsalt jooksis kõik kokku. Mida saata? Kuhu saata? Mis asi esimesena ära tuleb täita? Kelle juurest allkirjad võtta? APPIII! Mis toimub?
Ja siis korraga jõudis kõik kohale. See ei ole enam plaan ega mõte või unistus. See on PÄRIS. Ma olen päriselt välja valitud ja sobivaks tunnistatud. Mulle päriselt on koht olemas. Ma lähen päriselt sügisest Prantsusmaale. See esimene arusaamine lõi mind natuke rivist välja. Eks kohale jõudis ka see, et seekord jääb keegi minust siia maha ning ma ei tea, kas ta mind ootab kui ma tagasi tulen.
Aga jätkuvalt tahan ma minna. Ma ei saa jätta niisugust võimalust kasutamata. Kuna ma prantsuse keelega niikuinii tulevikus tegelen, siis mõjutab see käik kindlasti minu oskusi ja keeletaset ehk siis mõjutab mu tulevast elu ja karjääri. Lisaks näen ma maailma ja saan tohutult uusi kogemusi, mida ma Eestis mitte kuidagi ei saaks. Ja kui mu Eesti elu mind tagasitulles ootab, siis on ka see ehk kindlam ja tugevam.

Täna saadeti meile ja Prantsusmaa koolilie teade, et meid on välja valitud ning peagi tuli sealt vastus, kus mainiti veel üle, mida neile saata tuleb ning teatati, et majutuse osas tehakse mõned muudatused, mis ilmuvad kodulehele aprilli jooksul. Nii kiire meilivahetus oli meeldiv üllatus. Mäletan, et Rennes'ist pidin kolm korda küsima meili teel kinnituskirja, et mind ikka on sinna vastu võetud (tegelikult kinnitab lõpliku vastuvõtuotsuse ikka välismaa kool).
Kasutasin siis kiirelt juhust ning kirjutasin ka ise sellele koordinaatorile. Uurisin natuke ainete, ainepunktide ja majutuse kohta. Selgus, et tõesti ei saa iga kuu üüri maksta, vaid korra semestris. Kord semestris on parem kui kord aastas (juhul kui kaks semestris siis kallim kokku ei tule), kuid siiski on selline variant päris halb. Semester on umbes 1500 eurot. Ootan need majutuse muutused ära, eks siis ole näha. Äkki on midagi natuke odavamaks läinud (fingers crossed).
Teatan seega ka kohe ära, et kui keegi plaanib mulle sünnipäevaks või üldse midagi kinkida, siis tasub kinkida ainult raha, sest see on ainus, mida mul lähitulevikus väga vaja läheb.

No comments:

Post a Comment