Friday, March 20, 2015

Sarvesaiameistrid

Rääkisin eile, et läheme Mariga midagi toredat tegema. Ja oligi tore nagu lootsime.
Kuna märts on frankofoonia kuu, siis korraldati Tartus pagariäris Saialill "atelier cusinie" ehk küpsetamise töötuba. Tahtsin väga minna ning õnneks oli Mari vägagi nõus minuga ühinema. Õppisime ise sarvesaiu meisterdama. Taina tegemine on muidugi omaette kunst ja selle tegemist ma vist ise lähiajal ette ei võta. Kasutasime pagariäris kohapeal tehtud tainast ning saiakesed said ülikenad prisked poolkuud. Makroonide tegemist meile ainult näidati, sest nendega oleks liiga kaua aega läinud, aga ma usun, et saime selgeks küll, kuidas neid mandlijahust küpsiseid teha. Pärast saime oma küpsetised koju kaasa võtta. Ma ausõna pole söönud nii palju lehttainast terve aasta jooksul, kui sõin nüüd kahe päevaga. Kuidagi sai nii palju koju võetud, et sõin täna viis sarvesaia, Tõnis sõi ka 4-5. Eile anti pagariäris nii saabudes juba valmis saiakesi kui ka pärast ahjusooje ja enda tehtuid. Arvata võib, et ma ei tunne end just väga hästi, aga püüan mõelda nii, et edaspidi ma jällegi ju ei söö.
Keegi küsis, et palju ühes sarvesaias kaloreid on. Pagariäri omanik ütles, et me ei taha seda teada. Hmm...jah, ma arvan, et ei taha tõesti :D

Töövorm

Meie laudkonna meisterdused: spinati-fetajuustu saiakesed ning šokolaadi-mandli sarvesaiad.

Kokku tuli siis niisugune hunnik küpsetisi (mul on tunne, et midagi on puudu, võib-olla oli mõni plaaditäis veel). Päris esinduslikud. Minu arust olid kõik väga kenad, aga professionaalid oskasid täpselt kommenteerida, milline on väga kena ja milline vähem kena.

Valmis makrooniküpsised, mida samuti kaasa sai võtta. Neid on mul veel hommikuks kohvi juurde. Värvi andmiseks segati juurde peedipulbrit. See andis ka huvitava maitsenüansi. Kahju, et päris valmis makroone ei saanud. Olen vaid ühe makrooni kunagi Prantsusmaal söönud ja ei oska sellest maiustusest eriti midagi arvata. Arvan, et peaksin rohkem sööma, et mingi arvamus tekiks.

No comments:

Post a Comment