Sunday, July 13, 2014

Hansalaat / odavad kallid asjad

Sellel nädalavahetusel olid Tartus Hansapäevad. Nad algasid reede õhtul. Reede päeval olin linnas, kuid õhtul ei viitsinud enam linna tagasi minna ning eile oli kuidagi uimane päev. Ah ja mul oli eile ilmtingimata vaja vaadata vene krimisarja "Nuuskija". Kuna mulle vene keel väga meeldib ja krimisarjad ka meeldivad, siis on see hea võimalus nii keelt õppida kui ka kuritegude lahendamisele kaasa elada. Aga see selleks. Ma pole varem millegi pärast Hansapäevadele jõudnud, vähemalt ei mäleta, et oleks. Täna otsustasin minna Hansalaadale. See oli ikka tõeliselt suur. Kaubamaja eest peaaegu kuni Laia tänavani ning Raeoja platsil ka oli tihedalt telke üles pandud. Pakti tavalist laadakraami: käsitööd, toiduaineid, mahe-ja ökotooteid, ehteid. Kohal olid moosekandid, tantsijad. Oleks tahtnud ka midagi osta, kuid hinnad olid päris krõbedad ning ehtevalik NII suur, et ma lihtsalt ei suutnud otsustada, isegi mitte siis kui ütlesin endale, et okei, võib ju midagi lubada mälestuseks. Ka midagi söödavat ei suutnud valida kõige pakutava hulgast, aga sain proovida soolaseid mandleid. Teate küll neid magusaid karamelliga? Sain selliseid röstitud mandleid, ainult soolaiseid ja küüslaugumaitselisi. Need olid isegi paremad kui magusad. Lisaks anti maitsta wasabi juustu. Seda olen varem juba proovinud, kuid see on ikka väga hea. Peaks millalgi endale natuke lubama. Kui oleks viitsinud iga telgi ees peatuda, oleks võinud vist kõhu täis ka süüa heast-paremast :D

Sattusin peale idamiastele pop-tantsudele. Hea, et panin kõrged kontsad jalga, sain eemalt ja teiste tagant vaadata. Eest reast võeti aeg-ajalt inimesi (eriti naisi ja tüdrukuid) tantsima.
 


Hobused!!! Vähemalt kaks hobuvankrit sõitis mööda linna ringi ning inimesed said ka vankris sõita. Sain hobuseid päris lähedalt vaadata. Peab ültema, et väga uhked ja ilusad loomad. Tahaksin kunagi ratsutamist ka proovida, kuid kardan natuke kassist suuremaid loomi (ah mis ma ajan, kõiki loomi peale kassi, orava ja siili :D ). Ega ma praegu ju ei läinud pai tegema. Teised inimesed küll tegid. Äkki kui keegi kaasas oleks julgestuseks olnud oleks teinud.

Vot see oli lahe onu :D Ma ei tea, mitu pilli tal küljes oli, aga neid kõiki ta mängis, samal ajal laulis ning vahele palus, et inimesed ikka soovilugusid telliks.

Tegin täna päris üllatava avastuse, kui laadal ehteid uurisin. See, et nad on päris kallid, ei olnud üllatav. Käsitöö eest on ka suure raha küsimine õigustatud, kuid VÄGA paljud asjad on arusaadavalt Hiinast tellitud. Ma saan aru, et äri tehaksegi nii, et tellitakse odavalt ja müüakse kallimalt ning ilmselt ma ei teeks sellest probleemi, kui mul endal poleks mõnda sellist asja juba olemas. Leidsin oma ringkäigu jooksul kaks sõrmust, mis ma ise olen Hiinast tellinud.

Musta kiviga sõrmus maksis 0.60 senti. Olen selle eest kiita saanud ja ise ka rahul. Ideaalselt paras, sobib paljude riietega. Kui mul seda sõrmust poleks, siis ma ei tea, kas 6 eurot oleks hind, mida oleksin nõus maksma. Laadal ta just nii palju maksis.
Teine sõrmus oli mingi ale käigus 0.55 senti. Väga suur ja uhke sõrmus, rohkem ehteid pole vajagi. Loomulikult on ta ilus, kuid 10.50 eurot ma selle eest küll ei maksaks. Siis ma ikka tahaks, et ta oleks väga kvaliteetne, kuid paraku ma kardan, et ta seda pole. Tükk aega vahtisin seda hinda ja ei suutnud oma silmi uskuda. Ei tea, kas keegi ostis selle lõpuks ära ka? Või selle teise?
Kui ma ei teaks selle suure sõrmuse päritolu, siis võiks seda hinna tõttu tõesti pidada kvaliteetseks (ja ehk ka kalliks) sõrmuseks.
Olen lugenud, kuidas paljud inimesed räägivad, et nemad küll Hiinast mingit saasta tellima ei hakka. Sellise jutu peale võiks keerata särgid-seelikud pahupidi ja lugeda, kus need siis toodetud on, ikka Hiinas või Indoneesias või Indias, suuremas osas. Mul on ainult mõned asjad, mis on tehtud sildi järgi Soomes, Itaalias või Inglismaal ja ma pole sugugi sihilikult ostnud Aasias toodetud hilpe vaid ikka neid, mis second-hand'ides silma on jäänud, parajad on ja meeldivad. Sama lugu on ehetega ka. Ega see, et hind on 10-20 korda suurem, ei tähenda, et ta oleks parem. Ta võib vabalt olla see sama Hiina "saast", millest paljud hoiduda üritavad.

No comments:

Post a Comment