Monday, July 27, 2015

Anna ist auch mutig

Tavaline p2ev minu elus: olen Berliinis, k2in loomapargis (just pargis, mitte aias, sellel tehakse siin vahet), s66dan vabalt ringi liikuivaid kitsi k2e pealt ning paitan hundikutsikat. Alles gut!

T2nane hommik algas vihmaga, n6medalt kylm oli ka. Meenutasin kolmap2eva, kui saabusime ja h2sti palav oli. S6itsime vara kohale, sest lisaks pidime t2na sisseoste tegema ning 6htul s6ime sushit koos Antje teise tytre ja tolle noormehega, kes k6rvalmajas elavad. Eberswalde loomapark oli v2ga armas. Mulle meeldis see rohkem, kui Tallinna loomaaed. Park asus metsas ning loomade aedikutes oli v2ga palju p2ris loodust (puid, p66said, looduslikud kynkad). Park ise tundus kyll v2iksem, kuid see-eest palju kompaktsem, kui Tallinna oma. Loomi oli ka v2hem, kuid suutsime siiski 4 tundi ringi jalutada ilma, et oleks midagi kaks korda n2inud (va pesukarud, keda ma ekstra teist korda vaatama l2ksin, sest nad olid niii-nii armsad). Vabalt ringi jooksvaid ahvikesi ma ei n2inud, kuid see-eest jalutasid pargis kolm kitsekest. Pargil on suurep2rane systeem: kui tahad loomi s66ta, osta 10 sendi eest automaadist spetsiaalseid graanuleid, mida loomale anda. Otsime k6igepealt yhele m6mmikule, talle me peost syya ei andnud, tema sai oma toidu otse aedikusse. Kitsed aga kogunesid kohe meie ymber, kui s66daautomaadi juurde l2ksime. Kui syya k2es polnud, siis nad pai teha ei lasknud, kuid kui olid peot2ie kr6buskeid saanud, siis lubasid ka silitada. Olime saarmaste puuri juures, kui meist m66dus k6igepealt rihma otsas laama koos talitajaga. Natukese aja p2rast n2gime l2henemas hundikutsikat, j2lle rihma otsas ja koos talitajaga. Alguses ahhetasime Magdaleenaga lihtsalt, et "oh, kui armas" (talitaja ytles, et ta on 6-n2dalane), aga hundu tuli saarmaste aia juurde ning viimased l2ksid v2ga elevile. Hakkasid h22litsema ja tahtsid vist hunduga m2ngida. Ma olin meetri kaugusel hundikutsikast. Natuke aega tagasi olime just huntide aia juures olnud ja m6tlesin endamisi, et praegu on need loomad jah rahulikud, aga tegelikult on nad ju ikkagi metsikud kiskjad. Ja siis oli see v2ike kiskja ilma igasuguse vaheseinata mulle nii l2hedal. M6tlesin, et tahaks k2e sirutada ja teda silitada, kuid peas oli pilt metsikutest huntidest, kes inimese armutult maha v6ivad murda. Korraga tuli kutsikas aga J6rgi juurde ja hakkas tema k2si lakkuma. Magdaleena tegi siis hundile pai ja ka mina kasutasin v6imalust. Vaevalt et enam kunagi p2ris hunti paitada saan. Pealegi tundus, et murdma ta kedagi ei hakka. Oi kui pehme ta oli. Nyyd ei sobi mul vist enam 6elda, et koeri kardan :D Kahjuks ei saanud seda hetke pildile. Ilmselt oli talitajal temaga kuhugi kiire, sest kaua meil hundut imetleda ei lastud. Muidugi k2isime ka kaslasi vaatamas, aga nagu k6ik kassid enamuse oma elus, vedelesid tiiger, l6vid ja gepardid lihtsalt niisama heina sees. L6vid vahel t6stisid pead, kuid yldiselt oli neil ikka t6siselt yksk6ik, mis nende ymber toimub. Ahvikesed puurides hyplesid kyll ringi ja isegi kilpkonnad olid p2ris aktiivsed ja uudishimulikud. Muidugi k2isime Eulesid vaatamas ning t2iendasin oma kogu natuke (mitte p2ris Eule arvelt). Ei j6uagi k6iki kokku lugeda. Ytlen vaid, et loomapark oli v2ga-v2ga kena ja mul on hea meel, et seal k2isin. Kyll pildid tulevad ka hiljem.

S6itsime tagasi Berlin-Buchi. Teel tegime yhe peatuse Bernau linnakeses, kust otsime kohalikku Bernau 6lut ning teise peatuse p2evalille p6llu 22res. Olime seda juba eile m2rganud ja loomulikult oli see mulle ja emale midagi eksootilist, aga ka meie v66rustajad olid p6llust vaimustuses. Pildistasime natuke ja s6itsime edasi.
 Meil on siin armas komme juua iga p2ev, kui oleme kuskilt tulnud enne s66ki kas kohvi v6i teed. Mina valisin t2na j22kohvi, sest peale l6unat l2ks p2ris palavaks.
Meie programmis j2rgmine punkt oli osta midagi kylakostiks. Aus6na, maiustuste ostmine on raske ylesanne. K6ik tundus nii odav ja nii hea. Kysisin iga asja puhul Antjelt yle, kas see v6i too on ikka hea ja saksap2rane. Me k2isime teist korda Kaufhausis, kus on k6ike v2ga palju ja hinnad tundusid mulle m6istlikumad kui Eestis. Oleks tahtnud k6ike proovida (jogurtid, pudingud, juustud). V2hemalt olen siin igal hommikul erinevaid m22rdejuutse maitsnud. Isegi hummuse (kikkerherne pasta) proovisin 2ra ja mulle v2ga maitses. Meil hakkas kiireks minema ning leppisime kokku, et kui veel midagi tahame, siis homme on veel aega.
Olime tellinud varem sushit koju, ning kui tagasi j6dsime, saabus ka see kohale. Varem olen sushit ainult koos Mariga teinud, mitte aga kuskilt ostnud. Vaatasin tellimislehte ja (ma pole kyll asjatundja) mulle tundus, et hinnad olid p2ris odavad. 6 tykki n2iteks avokaado ja surimiga sushit maksis 2,90, ainult avokaadoga 2,60. Olenes muidugi, mis vahele oli pandud ning kui suured tykid olid. Sain proovida nii 5-6 erinevat tyypi sushit. V2ga huvitavad olid suured paneeritud ja frityyritud tykid. Loomulikult ei puudunud ka sojakaste, wasabi ja ingveriribad. Ausalt6eldes ma ei leidnud, et valmistehtud oleks paremad olnud kui minu ja Mari omad. Need olid ka head, aga meie omad on rikkalikumad ning neis on hoolt ja armastust kahtlemata rohkem :) See muudab ka maitse paremaks.
Sushi juurde sain proovida Bernau 6lut, Berliini piparmyndilik66ri ja yhte punast Saksamaa veini, mis oli j2lle v2ga hea. Kuna minu jaoks on reisimise juures ka oluline tutvuda kohaliku s66gi-joogiga, siis sellep2rast ma nii erinevaid jooke j6ingi. Kes nyyd arvab, et mul ehk probleeme on, siis uskugu, et Eestis ma siiski tavaliselt 6htuti 6lut, lik66ri ja veini korraga ei tarbi. Sealiha ma ju ka muidu ei s66, aga siin s6in isegi veel t2na loomapargis yhe Currywusrti friikartulitega. Vaatasin just pilte google'ist ja seda vorsti t6esti syyaksegi tavaliselt papptaldrikult :D Ma arvasin, et meile lihtsalt anti nii, sest s6ime t2naval.

L6petuseks minu selle reisi lugu. Kuulen seda pidevalt raadiost, kui autoga s6idame ja see sobib ylih2sti suvistesse autos6itudesse.




No comments:

Post a Comment