Sunday, July 26, 2015

Kloster Chorin ja keelelised arengud

Nagu hommikul r22kisin, oli meil plaanis t2na kloostrisse kontserdile ja seej2rel loomaparki minna. Kahjuks ei l2inud k6ik nagu plaanitud.
Ilm oli nii ja naa, p2ikese k2es soe, aga kui pilv ette tuli, siis p2ris jahe. J6udsime Kloster Chorini juurde enne kella 13. Kontsert pidi algama 15. Klooster ja selle ymbrus oli v2ga ilus. J2lle palju rohelust, k6rged puud, laiad muruplatsid. Klooster ise on nii 700 aastat vana. Olen ostnud nyyd igalt poolt, kus olen k2inud, postkaardi. Et mitte mustrit l6hkuda, ostsin ka nyyd ja pildistasin ymber. Lisaks ostsin kloostri suveniiripoest astelpajulik66ri segu. Ema v6ttis ingverilik66ri segu ja Antje yhe sellise, mille nime ma isegi ei tea. V2ikeseid lik66ripudeleid (20 ml) myydi 3,20 euroga, kuid oma seguga (5,90), saan teha 1,4 liitrit lik66ri.




S6ime enne kontsertit kirsikooki ja j6ime kohvi. Paljud inimesed panid kloostri hoovi murule pysti oma klapptoolid ja tekid ning v6tsid lausa salatid, pirukad ja koogid v2lja.
Kontsert oli v2ga ilus. Ma ei saanudki aru, et see kaks tundi kestis. R2ndasin oma m6tetes kuhugi "Game of Thrones'i" maale. Niisuguses v6imsas kohas, kauni muusika ja maastiku keskel tekkis tunne, et kohe v6iks ka m6ni lohe yle pea lennata v6i ryytlid duelli pidada.

Kui kontsert l2bi sai, oli kell 17 l2bi. Siis avastati, et loomapark pannakse 18.30 ju kinni, kuid s6it pargini v6ttis nii 20 minutit aega. Olime k6ik natuke 6nnetud ja siis tegin mina pakkumise (ohverdades v6imaluse homme kogu oma raskelt teenitud raha Primarkis 2ra kulutada), et v6iksime homme ikka loomi vaatama tulla. Muidu oli plaanis s6ita homme Berliini, lasta mind Primarki ja siis minna laevaga Spreele s6itma nign Berliini vaateid nautida. M6tlesin aga, et loomapark v6iks olla v2ga tore koht (seal pidid osad ahvikesed vabalt ringi jooksma). Riideid saan ma igalt poolt mujalt ka ja mul aus6na pole neid ylih2dasti vaja. Laevas6it v6iks ju tore olla, aga ma ei saa kindel olla, et j2lle tellingute ja teeehitusega tutvuda ei tule. Olen ainult Tallinna loomaaias k2inud ja sedagi viimati...oeh...pea 5 aastat tagasi. Pealegi mulle v2ga meeldivad loomad. Muide Villi juba ronib voodisse, aga mitte kaissu. Tahab, et teda k6hu alt sygataks. Oskar s6i l6vikonservi ja viskas ennast meie toa uske vahele pikali. Ma ei julgenud temast yle astuda, sest muidu on ta yliarg olnud ja nyyd j2rsku ei liikunud eest, kui ma tuppa tahtsin minna.
Eks me veel otsustame t2psemalt, mida teisip2eval teha, kuid praegu on plaanis Potsdamisse yhe lossi vaatama s6ita.

Sain t2na proovida k6ige paremat roosat veini, mida kunagi joonud olen. Avasime yhe roosa Saksa veini ja see on just selline, nagu yks suvine vein olema peaks, v2rske ja kergelt magus, aga mitte l22ge. Minu jaoks maitseb maasikaselt.

Kysisin t2na otse, et kuidas on aru saada, kui ma r22gin. Valus t6de oli, et aru v6ib minust saada kyll, aga s6navara on v2ike ja grammatika ongi just selline, et saab aru, mida 6elda tahan. Samas sain kiita, et napilt kahe kuuga olen ikkagi 6ppinud p2ris palju v2ljendeid ja tegus6nu, et oma arvamust avaldada. Aru saan paremini, kui r22gin (mis on v66rkeelte puhul okei). Vahel saan isegi paremini ja kiiremini aru, kui ema, aga tal on s6navara suurem. Ega ma ju grammatika 6ppimisele r6hku ei pannudki nii, et ma ei saa aru, mida ma kurvastan. V2ga hea on see, et nyyd, praktika k2igus, on mulle j22nud paljud asjad paremini meelde n2iteks mineviku moodustamine ja osad s6nad, mis varem kuidagi selgeks ei saanud. N2iteks olen kuulnud viimastel p2evadel nii palju s6na "manchmal", et see j22b kyll meelde, t2na j2i meelde, et "jetzt" on "nyyd, praegu". T2na kasutasin yhte teist s6na selle asemel, hakkasin kahtlema, kysisin j2rgi ja sain teada, et "nur" ei ole "nyyd". T6si see on, et l2bi vigade 6pitakse. Pean isegi plaani hakata Prantsusmaal saksa keelt 6ppima. Kahju oleks tegelikult, kui suur t66 raisku l2heks. V6ib-olla s6na "manchmal" ma ei unusta, aga k6ik muu v6ib meelest minna. Ega mulle saksa keel endiselt v2ga ei meeldi, aga keele keskel olles olen hakanud sellesse paremini suhtuma. Polegi teine nii vihane nagu mulle alati tundunud on. P2ris tore on kuulata, hakkan harjuma. Pyydsin t2na prantsuse keeles m6elda, aga saksakeelsed s6nad tulid meelde, justkui mingi sein oli ees. Huvitav.

No comments:

Post a Comment