Sunday, July 26, 2015

Tellingud ja teeehitus: vierten Tag in Berlin

Eile hommikul k2isime mulle Eulesid (66kulle) ostmas. Sain yhe kujukese ja yhe teekyynla hoidja. Nad on ikka nii armsad. Iga kord, kui kuskil nt m6ne akna peal m6ni Eule on, n2idatakse seda kohe mulle :D ja kui ma ise m6nda n2en, siis ka kohe kilkan, et "oi, Eule!".

Eile l2ksime l6puks Berliini. V6tsime rongi-metroo p2evapileti. Buchist kesklinna ei s6itnud eriti kaua, ilm oli ilusam, kui alguses arvasime. Ma ei hakka kuidagi ilustama ja keerutama ning ytlen otse, et olin kergelt pettunud. Ootasin midagi Pariisi sarnast, kuid kesklinnas oli hoopis v2ga palju inetuid paneelmaju, osad DDR'i ajast. Lisaks oli pysti palju tellinguid, kraanad k6rgusid linna kohal ning Unter den Linden oli poolenisti yles kaevatud ja ehitussoojakuid t2is. Eks need kohad, mida piltide pealt olen n2inud, olid ikka ilusadnt Neptuni purskaev, Toomkirik, Brandenburgi v2ravad (mille ees on muide prantsuse v2ljak koos saatkonnaga), n2gin ka yhte ylikooli, mis n2gi v2lja nagu loss, valge, kuldsete v2ravatega. Kaubanduskeskusi oli ka palju. Mulle anti poolteist tundi, et natuke poodelda. M6ned asjad ma ostsin, kuid mitte midagi sellist, mida tegelikult tahtsin, sest neid asju lihtsalt polnud. Seej2rel s6ime karrivorsti (Currywurst), mis pidi olema tyypiline saksa toit. Kuna ma tavaliselt liha ei s66, siis ei osanud v2ga hinnata. Halb ei olnud, karri andis hea maitse juurde, aga ketsupit oli liiga palju. Ja siis tegime oma turistipildid ja jalutusk2igud 2ra. Tulime natukeseks tagasi Buchi ning 6htyl l2ksime mina, ema ja Antje tagasi kesklinna. K2isime Toomkirikus yhte akustilist ansamblit kuulamas. Seekord l2ksime linna teist teed pidi ning jalutusk2ik kirikusse oli kenam, kui p2eval n2htu. Kirik koos Lustgarteniga oli ilus ja v6imas. Aiast vasakul oli hiigelsuur muuseum, mis kuulus sammuti minu ettekujutusse Berliinist. Kirik meenutas mulle Sacre Coeur'i Pariisis, kuigi viimane on minu meelest veel ilusam. Maalid ja kaunistused olid v2ga v6imsad, suured sarkofaagid veidi k6hedust tekitavad. Kontsert oli v2ga ilus. Laludi nii saksa, kui ka inglise ja prantsuse keeles, yks laul oli isegi hispaania keeles. Ja need polnud ainult vaimulikud laulud, vaid ka peo ja armastuse laulud (nt "What shall we do with the drunken sailor"). P2rast l2ks mu ema yhele lauljale ligi, surus k2tt, t2nas ja ytles, et meie oleme Eestist ja tema on klaveri6petaja. Naersime hiljem tykk aega, et Mutti war mutig. See oli t6esti yllatav, aga mul on hea meel, et ta on saksa keele r22kimise hirmust yle saanud. Alguses arvas, et ei suuda yhtegi lauset 6elda, aga nyyd tellib ise kohvikus ja peab Antjega pikki vestlusi. Mind pannakse ka ise ostma ja tellima :D Esimesel kahel korral hakkas teenindaja minuga inglise keeles r22kima, aga j2rgmistel kordadel olen paremini hakkama saanud ning olen asjad ainult saksa keeles aetud saanud. Das ist sehr gut!

Peale kontserdit l2ksime yhte baari kokteile jooma. Ilm oli muutunud jahedaks ja v2ga tuuliseks, kuid koju me siiski minna ei tahtnud. Jalutasime Spree 22res (jah sellel samal j6el, kus yleeile s6itsime) ja seekord oli linn j2lle kenam kui p2eval. Teisel pool j6ge oli kirik ja muuseumid, meie pool pargid ja nooblid restoranid. Valisime Ampelmanni restoran-baari. Seal olid palmid ning lamamistoolid murul. Teenindaja hoiatas, et v6ib hakata sadama ning soovitas p2evavarju alla istuda. Meile toodi soojad fliistekid, just see, mida mulle vaja oli. J6in Mojitot, teki sees oli p2ris soe, vaade kirikule ja j6ele oli kena. Nautisin v2ga eilset 6htut. Ehk siiski tekkis minu esimene pettumus liiga kiiresti? Aga 22relinnad on ikkagi armsamad. Vahelduseks on tore n2ha palju erinevaid inimesi, aga p2evat p2eva oleks see liiga v2sitav.

T2na l2heme kontserdile yhte kloostrisse ning peale seda yhte loomaparki, mis pidi v2ga vahva olema. Loomulikult on, loomad ongi vahvad :) Berliini loomaaeda me ei l2he, see pidi olema p2ris kallis ja tohutult suur st loomad on v2ga hajutatult. Loomapark pidi parem olema. Kirjelduste j2rgi tundub p6nev kyll.

No comments:

Post a Comment