Friday, July 24, 2015

Gurkenparadies



Sain millesti natuke valesti aru, me ei l2inudki t2na paadiga Berliini, kuid see koht, kus k2isime, oli nagu muinasjutt. K6igepealt tuli pea kaks tundi autoga s6ita. Lugesin "Game of Thrones'i" ja nautisin loodust. Mingi aja s6itsime m66da kiirteed. Ei tea, ei osanud midagi arvata. Tee nagu tee ikka, kiiremini s6idetakse ja suur on, aga yldiselt oli igav...va see, et s6idusuundi eraldati lisaks teepiiretele ka s6strap66sastega (et oleks ikka rohelust). 
J6udsime v2ikesesse linnakesse. Parkisime auto 2ra ja vaatasime natuke ringi. Parkla juures oli yks suveniirilett, kus j2id silma igasugused kurgimeened, m2ngukurgid, kurgi kujuga magnetid, v6tmehoidjad ja kurgilik66r. Vahtisime k6ik seda ja pyydsime arvata, mis maitsega see v6iks olla. Lahke myyjah2rra pakkus seda meile proovida. Oli huvitav. Nagu kurgivesi suhkru ja viinaga. :D
Suudnusimegi siis sadamasse ja istusime paati. Meist tehti tee peal pilti. T2na olin nii kaval, et pildistasin tahvliga selle foto ja oma postkaardid, mis otsnud olen, ymber. Nyyd ei pea ma paati kirjeldama. S6itsime m66da Spree j6ge. Esimene peatus tehti selleks, et j6e 22rest osta teele n2ksimiseks erinevait kurke. V6tsime ka proovimiseks vyrtsikurki, soolakurki ja hapukurki. Ilm oli imeilus, peaaegu pilvitu. Liuglesime m66da vett, meid saatsid pardid ja sinised kiilid. J6e kallastel oli palju maju koos nii kaunite aedadega nagu need oleks m6nest muinasjutust. Tohutult oli v2rvilisi lillep66said, pygatud puid, metsikuid puid (eriti leinapajusid, mis on mulle alati haldjaid ja muinasjutumetsi meenutanud). Kui eile olin ma Araabia printsess, siis t2na olin haldjas, kes v6lumetsas seikles. Yle j6e viisid sillakesed, vahel s6itis m6ni teine paat meile vastu. Linnud laulsid. Ma oleksingi v6inud sinna paati j22da. Poole s6idu pealt tegime toidupeatuse. See polnud kyll v2ga muinasjuhtuline, sest selles kohas oli palju inimesi ja toidukohti-suveniiripoode, kuid sain nyyd proovida tumedat saksa 6lut ning marineeritud heeringat (bismarkherring). Oli v2ga hea. Ja siis j2tkasime oma s6itu. J2tkuvalt olid aiad ja majakesed liiga armsad ja ilusad, et olla t6elised. Inimesi n2gin aedades v2he, 2kki nad polnudki p2ris?

Nii nagu k6ik head asjad ykskord l2bi saavad, sai l2bi ka meie reis. L2ksime Spree linnakesse-kylakesse jalutama. M2rkasin ruttu, et pea igal pool pakutakse kurke. Postkaartidel on kurgid, postkaartidel on ka kurgimarineerimisretseptid. Myydi kurgi6lut, veel kurgilik66ri ja nii erinevaid kurke, mida ma ettegi ei osanud kujutada. Ostsin m6ned h6rgutised kaasa ning l2ksime siis kurke degusteerima. Olen nyyd s66nud soolakurki, hapukurki, tsillikurki, kyyslaugukurki, sinepikurki, meekurki, vyrtsikurki ja veel mingit kurki, mille nime ma ei tea. Kyyslaugu oma oli nii hea, et ostsime seda 6htuks kaasa.

Tagasiteel k2isime yhes kaubahallsi v6i marketis. Mulle tundub, et toit on siin odavam kui Eestis. Ja no veinid... Antje n2itas mulle veine, mis pidid olema head ja mis maksavad vaid 3 eurot. V6tsime kaks pudelit, eks paistab, kas on hea. Valik on igas m6ttes suurem ja asjad on loomulikult p6nevamad. Kuna eile tuli juttu sellest, et tahan saksa 6lut proovida, osteti t2na erinevaid 6llesid. Sain maitsta ingveri6lut, Pilsnerit, mis pidi olema just see 6ige saksa 6lu ning praegu mekin yhte tumedat. Pilsner mulle v2ga ei meeldinud, kuid tumedad 6lled on kyll v2ga head. Et oleks 6ige sakslase tunne, anti mulle ikka 6llekann k2tte :D
Kuid nyyd pildid:

Esimene postkaart on t2na hommikul ostetud ja sellel v6ib n2ha kohti Berlin-Buchist, kus praegu elame. Vasakult esimene ylemine ja selle all olev maja on m6lemad kliinikud ja kuuluvad sellesse kompleksi, millest yleeile kirjutasin. Alumine on moodne Heliose kliinik, kus olen lausa sees k2inud. Lisaks on kaardil veel veetorn, lossipark, kus ka jalutasin ning yks uurimiskeskus.

J2rgmisel pildil on Spreewald ehk koht, kus t2na k2isime. See piirkond ongi kurkide poolest kuulus, lisaks tehakse seal ilusaid lihav6ttemune (mida juba praegu myydi). Kaardil v6ib kuidagi n2ha ka j6ge ja paate, kvaliteet kahjuks pole eriti hea. Meie paadist on ka pilt, siin kutsutakse neid paate Kahn'ideks.  Otsi Anna pildilt yles :D

Ostsin kaasa nii seda kurgilik66ri kui ka segu kahest asjast, mida Sprees k6ige rohkem myydi (kurgid ja mesi) ehk siis mee ja kurgi segu koos sinepiseemnete, 22dika, soola ja suhkruga. Praegu naudin r6dul suve6htut ja unistan majakesest j6e 22res, kust m66dujatele kurke myya. Ah, isegi kurke pole vaja, majakesest ja lilleaiast j6e 22res piisaks :)

Kassid hakkavad julgemaks muutumaJ2tsin meie toa ukse 66seks lahti ja mingil hetkel olid m6lemad toas. T6usin istuli ja siis kohe jooksid v2lja. Hommikul tuli Villi aga korraks voodisse, nuusutas mind ettevaatlikult, vaatas ringi ja l2ks 2ra. Kui voodis aga pilte tegin, tuli ka sinna ja viskas pikali. Samas pai ei tahtnud. Me arvame, et see voodi on muidu tema oma,, kuid nyyd tungisime sisse ja ta on h2iritud, et seal rahulikult olla ei saa :(







No comments:

Post a Comment