Saturday, September 21, 2013

Le Consolateur

Kolmapäeva õhtul olin teel Võrru, kui mulle helistati ja paluti mu abi.
Nimelt olla Võrus üks prantslanna, kes oli sattunud haiglasse. Ta ei osanud sõnagi eesti keelt ning eriti hästi mitte ka inglise keelt. Kuna ta on nooreke (18-19) ning väga tagasihoidlik ja hirmul, siis paluti mind appi, et tuleksin temaga rääkima. Talle tehti operatsioon ning keelebarjääri tõttu ei saanud ta päris hästi aru miks. Bussijaamast viidi mind otse haiglasse. Sarah nägi ikka väga halb välja, pluss tal olid suured valud. Püüdsin talle selgitada, et kõik saab korda ja ta ei pea muretsema ning, et järgmisel päeval tunneb ta end paremini. Üks õde tuli rääkima, mis süste ta saab, pidin talle seda juttu ümber tõlkima nii, kuidas oskasin. Väga kahju hakkas temast, pisike habras neiu. Ta oli tulnud alles kuu alguses Võrru vabatahtlikuks ning juba nii ruttu siis sellisesse olukorda sattunud.
Lubasin järgmisel päeval tagasi tulla.
Peale tööd võetigi mind jälle kaasa ning minu ja teiste meeldivaks üllauseks oli neiu end ise riidesse saanud panna ning nägi kõvasti parem välja. Ajasime juttu, otsisin talle välja prantsuse keelse nimetuse tema haiguse kohta ning andsin oma meili aadressi, et ta mulle kirjutaks, kui midagi soovib, kasvõi oma emakeeles suhelda.
Teised inimesed, kes minuga olid arvasid, et ju ta ongi sellepärast rõõmsam, et ma temaga rääkisin ja teda rahustasin.
Ka eile käisin teda vaatamas. Käisime haigla ümber metsas jalutamas. Ta ütles, et tahab koju tagasi minna (muidu pidi 9 kuud siin olema). Ma saan temast täiesti aru, aga väga kahju, et ta ei jõudnudki siin elada ja talle selline kehv mälestus jääb. Leppisime kokku, et kui ta järgmisel nädalal veel Võrus on, siis kohtume veel.
Mulle räägiti et neljapäeva hommikul olid õed haiglas muudkui küsinud, et kus on see inimene, kes keelt oskab ja temaga räägitud saab (mina :D). Eks mul oli ikka päris kasulik tunne ja ka väga hea tunne, et sain kedagi natuke aidata. Ma ise sain taaskord rääkimist harjutada ja ma väga loodan, et ta siiski ei lähe veel kohe ära ning saan temaga ikka veel kokku. Tore neiu on.

No comments:

Post a Comment